MeWe

I 20/21 vil Levring Efterskole deltage i projektet Me&We.

Me&We er et samarbejde mellem Efterskoleforeningen, Mary Fonden, Just Human og Tuborgfondet. Ambitionen med projektet er at styrke unges sociale kompetencer, sociale relationer og sociale fællesskaber.

Danske unge er kompetente og pligtopfyldende som aldrig før, men det halter med deres sociale trivsel. Det vil projektet Me&We gøre noget ved.

"Flere undersøgelser peger på, at mistrivslen blandt de unge er stigende. Det skal vi gøre noget ved. Indholdet i projektet baserer sig bl.a. på små oplæg, en masse brugbare og sjove øvelser, historier, små film samt opfordring og rum til egen refleksion. Samlet set får de unge nogle helt konkrete værktøjer og indsigter, de kan bruge her og nu, men også tage videre med sig i livet. Eleverne bliver kloge på sig selv i samspillet med andre. Kort sagt er projektets ambition at øge den generelle trivsel, styrke de gode relationer og booste fællesskabet," siger Mie Juul Ingerslev, som er projektleder på Me&We.

Vi glæder os rigtig meget til at starte på projektet efter sommerferien, selvom vi gør rigtig meget allerede og er gode til det, kan vi altid blive endnu bedre. Med dette projekt er der en rød tråd og progression i forløbene, over hele året og hele elevflokken er aktive på samme tid. Det bliver spændende at opleve, hvad det gør ved den enkelte og hele flokken.

–––

Vil du vide mere om Levring Efterskole?

Ring på telefon 86 88 18 33 eller besøg skolen.

Levring Efterskole, Idræt og Life Performance. Fodbold for drenge, Fodbold for Piger, Håndbold for piger, Spring, Fitness, Dans, Adventure Sport, gymnastik, musical, udenlandsture, venner

FOKUS UDVIKLING OG PERSONLIG STYRKE